bitterfittorna.webblogg.se

Vi som bloggar är två riktigt bittra kvinnor i våra värsta år.

Oseriös företagare

Kategori: Allmänt

Om man driver firma och utnyttjat sina vänner i mångt och mycket så kan det till slut hända att man får ovänner.

Jag har blivit utnyttjad av en så kallad vän.
Han måste gå i någon slags tro att man kan få, och be om mer, men sällan och aldrig ge något åter. Ungefär 160 timmar har jag ägnat på att fixa och hjälpa. 
Sen visar det sig att den här vännen inte alls uppskattar min hjälp, jag utgår ifrån det då jag fått se och höra hur illa personen talar och ljugit om mig som person.

Jag har hjälpt den här personen privat med både tjänster och gåvor, pepp och uppskattning såsom jag trodde man gjorde om man var vänner, och aldrig förväntat mig något tillbaka, inte heller fått någon uppskattning åter utan enbart skitsnack och lögner talat om mig, då blir man oerhört sårad, och arg. 

Har funderat i banorna vad skulle svida mest för den här personen, men kommit fram till att jag inte vill sänka mig till hans nivå. Jag väljer att släppa, gå vidare. 
Jag ska glömma och hitta nya vänner som uppskattar mig och jag kommer gladeligen hjälpa dem om de ber mig, även om de har dålig ekonomi och inte kan betala mig. För mig är det nog att ha en vän som uppskattar mig och inte hittar på lögner och snackar skit om mig.