bitterfittorna.webblogg.se

Vi som bloggar är två riktigt bittra kvinnor i våra värsta år.

Singelförälder 😞

Kategori: Allmänt

Varför bygger samhället på att man ska leva i en kärnfamilj?  

Som ensamstående med barn får man ett ekonomiskt helvete.  

Kostnader långt över öronen, en hyra som ska betalas, mat som ska handlas och tillagas. 

Aktiviteter till de små ska arrangeras och bekostas. Man ska ha internet, Netflix, Spotify extra telefoner och surfplattor. Tv måste finnas i varje hem, vem betalar allt detta? Jo jag men en lön som täcker såpass detta men inget mer. Jag har ingen bil och aktiviteter för barnen är tre mil bort, hur gör jag för att få det att gå ihop. Mitt barn önskar mer men jag kan inte ge mer. Jag kan inte skicka mina barn på läger för 3000:- Inte åka på utlandsresa, eller fjällresa, köpa märkeskläder till de små, för då har jag inte råd med mat. Jag måste prioritera och då blir jag skurk, den som förstör allt det roliga …