bitterfittorna.webblogg.se

Vi som bloggar är två riktigt bittra kvinnor i våra värsta år.

Jag är inte rasist, men...

Kategori: Allmänt

Allt för många känner sig tvungen att inleda med denna mening så fort man skall prata om eller ha en åsikt om integrationspolitik. Jag tycker det är löjligt att man skall stämplas som rasist så fort man öppnar truten i frågan. Jag är inte rasist, men jag förespråkar rätt till åsiktsfrihet, yttrandefrihet och demokrati allt tidigare sagda med ramar inom lagen. Jag tycker inte att det är ok att dra fram rasistkortet så fort någon tycker olika kring frågor rörande invandring, flyktingar, integration mm. Media är största boven av alla genom att döma vissa grupper som rasistiska och/eller feltänkande vilket påverkar gemene man väldigt mkt i hur man vågar öppna sig och tala fritt om olika ämnen.